We welcome your suggestions, however we reserve the right to rejected certain, without the obligation to furnish the sender with an explanation
contact@artgraffcity.gr
Greek Bibliography
M. Hulot (2015, Σεπτέμβριος 26) « Θινκ- Γκραφίτι: αρχαία και νέα ίχνη στην πόλη , μία εκδήλωση που αναζητά απαντήσεις» , Lifo https://www.lifo.gr/team/u41183/60653 64 (2015, Μαρτίου 16) |
« Αρχαία και σύγχρονα γκράφιτι», Archeology & arts https://www.archaiologia.gr/blog/2015/09/30/αρχαία-και-σύγχρονα-γκράφιτι/ |
« ΚΑΦΑΟ αστικής τέχνης », Εφημερίδα των Συντακτών https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/199111_kafao-astikis-tehnis |
« Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από το γιγαντιαίο γκράφιτι του Τσε Γκεβάρα » , Infowar, https://info-war.gr/poios-einai-o-anthropos-piso-apo-togigantiaio-gkrafiti-toy-tse-gkevara/ (2015, Σεπτέμβριος 30) |
«Έπιασαν δουλειά για τον καθαρισμό του γκράφιτι στο Πολυτεχνείο» , naftemporiki.gr https://www.naftemporiki.gr/story/927821/epiasandouleia-gia-ton-katharismo-tou-gkrafiti-sto-polutexneio . |
«Από την πόλη οθόνη στην πόλη σκηνή», Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Τζιαντζή, Α. (2019, Ιούνιος 10) |
Θεοδόσης, Δ & Καραθανάσης , Π. 2019, « Γκραφίτι και Πολιτική Διεκδίκηση », εκδόσεις Στο Περιθώριο 62 |
Ιωσηφίδης Κ., 1997, Το graffiti στην Ελλάδα, Αθήνα, Καστανιώτης. |
Κενανίδου, Μ. 2008, «Σύγχρονη τέχνη και δημόσιος χώρος», intellectum, 4, 35-40, on line: http://www.intellectum.org/articles/issues/intellectum4/ITL04P035040_Sygxroni_tex ni.pdf |
Banksy 2006 «Ραδιενεργά Γκράφιτι», Αθήνα, Μεταίχμιο |
Missinformation 2011, «Guerilla Installation: ταχύτητα, Δημόσιος χώρος και η τέχνη της παρενόχλησης», Αθήνα, εκδόσεις futura |
Zαϊµάκης Γ., «Graffiti: η τέχνη του δρόµου», Χανιώτικα Νέα, 29-1-2011. Ζαϊµάκης Γ., «Η ετερογλωσσία του γκράφιτι στην ποιοτική έρευνα: Μεθοδολογικές διασταυρώσεις σε ανοίκειους κοινωνικούς κόσµους», στο, Μ. Πουρκός, επιµ., ∆υνατότητες και όρια της µείξης των µεθοδολογιών στην κοινωνική ψυχολογία και εκπαιδευτική έρευνα: επιστηµολογικά και ερευνητικά ζητήµατα των προοπτικών διεύρυνσης του ερευνητικού σχεδιασµού, Αθήνα, Ίων, 2012. |
« Βανδαλίστηκε η κουκουβάγια … το διασημότερο γκραφίτι της Αθήνας»,CNN Greece https://www.cnn.gr/news/ellada/story/66883/vandalistike-i-koykoyvagia-toy-streetartist-wd-sto-metaxoyrgeio-pic ( 2018,Οκτώβριος 11) |
« Το Γκραφίτι στο Πολυτεχνείο είναι πιο κλασσικό από ένα νέο-κλασσικό κτίριο» , Lifo https://www.lifo.gr/team/athens/56100 63 Σταυρίδης, Σ. 1990 |
«Η συμβολική σχέση με το χώρο», Κάλβος, Αθήνα Σταυρίδης, Σ. 2002, |
Ανδριωτάκης Μ., 2005, Σχέδια πόλης, Αθήνα, Νεφέλη. |
Βατόπουλος, Ν. 2003,« Μια πρωτοποριακή εικαστική παρέμβαση στην οδό Πειραιώς », on line: Καθημερινή, https://www.kathimerini.gr/162947/article/politismos/arxeio-politismoy/miaprwtoporiakh-eikastikh-paremvash-sthn-odo-peiraiws |
Γιαννακόπουλος Κ. Γιαννιτσιώτης Γ. (επιµ.), 2010, Αµφισβητούµενοι χώροι στην πόλη: χωρικές προσεγγίσεις του πολιτισµού, Αθήνα, Αλεξάνδρεια. |
Θεοδόσης, Δ. & Καραθανάσης, Π. 2008,« Stencil in Athens Τοιχοδρομίες vol.2», εκδόσεις Οξύ, Αθήνα |
Ιωσηφίδης Κ., 2000, Γκράφιτι 2, Αθήνα, |
Κασφίκης, Π (2016, Δεκέμβριος 15) « ΤΑΚΙ 183: Ο Έλληνας πατέρας του grafiti μιλάει στο EThe Magazine» , Ελεύθερος Τύπος https://www.eleftherostypos.gr/synentefxeis/46184-taki-183-o-ellinas-pateras-tougrafiti-mila-sto-ethe-magazine/ |
Κλεφτόγιαννη, Ι. (2015, Μάρτιος 11), « Μήπως το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο πέτυχε να ξεγυμνώσει την αδιαφορία μας για τον δημόσιο χώρο; », Popaganda https://popaganda.gr/postscripts/mipos-gkrafiti-sto-politechnio-petiche-na-xegimnositin-adiaforia-mas-gia-ton-dimosio-choro/ |
Κοκκινογένης, Ι. ,« Η θεωρία των σπασμένων παραθύρων (Broken Windows Theory) και η συμβολή της στην εγκληματολογία» , Νομική Εφημερίδα Curia.gr https://curia.gr/i-theoria-ton-spasmenon-parathiron-broken-windows-theory-kai-isimvoli-tis-stin-egklimatologia/ |
Μαντάς, Κ. «Βανδαλισμοί και Γκραφίτι στην αρχαιότητα» , https://www.academia.edu/9016060/Βανδαλισμοί_και_γκραφίτι_στην_αρχαιότητα_Ι στορικά_θέματα_τχ_119_2012_σ.86-99 Παπαδόπουλος, Α. (2015, Μάρτιος 14) |
Ποινικός Νόμος Ιανουαρίου 1951, Άρθρο 381, 382, 383 για Φθορά Ξένης Ιδιοκτησίας http://www.ministryofjustice.gr/site/kodikes/%CE%A0%CE%9F%CE%99%CE%9D %CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3%20%CE%9A%CE%A9%CE%94%CE%99 %CE%9A%CE%91%CE%A3.html (2017,Φεβρουάριος 10), |
Σπυριδάκης Μ, 2009, Μετασχηµατισµοί του χώρου: κοινωνικές και πολιτισµικές διαστάσεις, Αθήνα, Νήσος. |
English Bibliography
Chaffee, L. G. (1993). Political Protest and Street Art: Popular Tools for Democratization in Hispanic Countries. Westport, CT: Greenwood Press. |
Graffiti and Street Art, «Reading Writing and Representing the City », Konstantinos Avramidis, Myrto Tsilimpounidi “Public and private spaces of the city” Ali Madanipour, Routledge Taylor & Francis Group, London and New York, 2003 |
Green James A., 2003, ‘The Writing on the Stall: Gender and Graffiti’, Journal of Language and Social Psychology, 22 (3): 282-296. |
Halsey M. & Young A., 2002, ‘The meanings of graffiti and municipal administration’, The Australian and New Zealand Journal of Criminology, 35 (2):165-186. |
Wilson Jacqueline Z., 2008, ‘Pecking orders: Power relationships and gender in Australian prison graffiti”, Ethnography, 9(1): 99-121. |
« The Wall – 3 Minute Wonder – Blek Le Rat» https://www.youtube.com/watch?v=vFTNhdVf-k |
«The writing on the wall», The Guardian https://www.theguardian.com/artanddesign/2006/mar/24/art.australia |
‘Painting with permission: Legal graffiti in New York City’, Ethnography”, 11 ( 2): 235-253. Chmielewska E., 2007 |
Bengtsen, P. (2018). Street art and the nature of the city, in Bild och natur. Tio konstvetenskapliga betraktelser, p. 125–138. |
Brighenti A. M., 2010, ‘At the Wall: Graffiti Writers, Urban Territoriality, and the Public Domain’, Space and Culture, 13( 3): 315-332. Kramer R., 2010 |
Dickinson M., 2008, ‘The Making of Space, Race and Place: New York City’s War on Graffiti, 1970—the Present’, Critique of Anthropology, 28, (1): 27-45. |
Ferrell J., Greer C., & Jewkes Y., 2005, ‘Hip hop graffiti, Mexican murals and the war on terror’, Crime”, Media, Culture, 1,( 1): 5-9 |
Hansley M., & Young A., 2006, ‘Our desires are ungovernable’, Theoretical Criminology 10 (3): 275-306. |
Hector A. Orengo and David W. Robinson, 2008, ‘Contemporary Engagements Within Corridors of the Past: Temporal Elasticity, Graffiti and the Materiality of St Rock Street, Barcelona’, Journal of Material Culture, 13(3): 267-286. |
Holmes R., ‘Risky Pleasures: Using the Work of Graffiti Writers to Theorize the Act of Ethnography’, Qualitative Inquiry 16 (10): 871-882. |
ICOMOS, “Principles for the Preservation and Conservation / Restoration of Wall Paintings”https://www.icomos.org/en/179-articles-en-francais/ressources/chartersand-standards/166-icomos-principles-for-the-preservation-andconservationrestoration-of-wall-paintings |
Lynn N. and Lea S. 2005, ‘Racist’ graffiti: text, context and social comment”, Visual Communication, 4, (1): 39-63. |
Macdonald N., 2001, The Graffiti Subculture: Youth, masculinity and identity in London and New York, New York, Palgrave Macmillan |
Mimesis theory, learning and polysemiotic communication. Encylcopedia of Educational Philosophy and Theory. Springer. |
Peteet J. 1996, ‘The writing on the Walls: the graffiti of the intifada’, Cultural Anthropology 11 (2): 139-159. |
Stampoulidis, G. (2016). Rethinking Athens as Text: The Linguistic Context of Athenian Graffiti during the Crisis. Journal of Language Works – Sprogvidenskabeligt Studentertidsskrift, 1, 10–23. |
Stocker T., Dutcher L., Hargrove S., Cook E., ‘Social Analysis of graffiti’, The Journal of American Folklore 85 (338), 356-366. |
Zlatev, J., Sonesson, G. and Konderak, P. (Eds). (2016). Meaning, Mind and Communication: Explorations in Cognitive Semiotics. Frankfurt am Main: Peter Lang. Zlatev, J. in press. |
https://www.youtube.com/watch?v=ynHl7bU_aPU&feature=youtu.be «Banksy publishes video detailing auction stunt plan » CBS News,(2014, March 30) |
« Legal Graffiti Walls in Barcelona» https://www.legal-walls.net/city/barcelona (2006, Μάρτιος 24) |
«Graffiti : Art or Vandalism?»https://www.cbsnews.com/video/graffiti-art-or-vandalism-2/ Zczfilms, (2011, September 5) |
“Framing [Con]text: Graffiti and Place”, Space and Culture, 10( 2): 145-169. |
Legal sources
Νόμοι Ποινικός Κώδικας : Άρθρο 381,Φθορά Ξένης Ιδιοκτησίας Άρθρο 382, Διακεκριμένες Περιπτώσεις Φθοράς Άρθρο 383, Γενικές Διατάξεις